نحوه استخراج ژل آلوئه ورا

نحوه استخراج ژل آلوئه ورا

نحوه استخراج ژل آلوئه ورا

اگر به دنبال ماده ای کاملا طبیعی هستید که بتواند پوست شما را تسکین دهد ، موهای شما را تغذیه کند و به عنوان ضد التهاب عمل کند، آلوئه ورا گزینه بسیار مناسبی برای شماست. ژل آلوئه ورا که از برگ داخلی گیاه آلوئه ورا گرفته می شود، فواید زیادی دارد و سرشار از ویتامین های A ، C و E است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. همچنین برای درمان آفتاب سوختگی، خشکی پوست و سایر بیماری های پوستی و مویی نیز موثر است. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر به نحوه استخراج ژل آلوئه ورا شما را آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی در خانه این ژل را استخراج کنید.

مرحله 1: تهیه ژل آلوئه ورا با کیفیت

شما می توانید گیاه آلوئه ورا با کیفیت را از مراکز باغ محلی، گل فروشی ها یا حتی برخی از فروشگاه ها تهیه کنید. وقتی برگ آلوئه ورا را برای برداشت از گیاه خود انتخاب می کنید، مطمئن شوید که کاملاً رشد کرده و رسیده باشد. یک برگ رسیده آلوئه ورا همیشه یکی از برگ های بزرگ گیاه است. این برگ به رنگ سبز عمیق، صاف و ضخیم خواهد بود.

مرحله 2: یک برگ آلوئه ورا را برش دهید

با دستان شسته، برگ انتخاب شده خود را از گیاه جدا کنید. برای این کار، یک قیچی تیز بردارید و از برگ انتخاب شده خود در جایی که ممکن است نزدیک به پایه گیاه باشد برش بزنید. همچنین بهتر است

مرحله 3: رزین را تخلیه کنید

برگ های آلوئه ورا علاوه بر ژل سفید رنگ، همچنین دارای رزینی به رنگ زرد است که حاوی ماده‌ای به نام لاتکس است که سبب تحریک پوست می شود. بنابراین ضروری است که قبل از استخراج، این رزین زرد را از برگ های آلوئه ورا تخلیه کنید. برای انجام این کار، برگ های آلوئه ورا را در شیشه ای بلند که انتهای قسمت بریده شده آن به سمت پایین باشد، به مدت حدود 10 دقیقه قرار دهید و اجازه دهید تا رزین تخلیه شود.

مرحله 4: قسمت های تیز را قطع کنید

برگ های آلوئه ورا معمولاً در طرفین کاملاً تیز و خوشه دار هستند، بنابراین برای دسترسی به ژل آلوئه ورا باید این قسمت ها را قطع کنید. بنابراین پس از اتمام تخلیه رزین، برگ آلوئه ورا را روی تخته برش قرار داده و با استفاده از یک چاقوی تیز هر دو طرف برگ آلوئه ورا را برش دهید.

مرحله 5: پوست آلوئه را جدا کنید

با از بین بردن کناره های تند و تیز، اکنون می توانید بقیه پوست را با استفاده از یک لایه بردار سبزیجات از بین ببرید. فقط باید این کار را در یک طرف برگ انجام دهید. پوست سبزیجات را برداشته و از طول یک طرف برگ را پوست بگیرید و قسمت بیرونی سبز و سخت برگ را جدا کنید. پس از اتمام این مرحله، شما آماده استخراج ژل آلوئه ورا هستید.

مرحله 6: ژل را درون یک ظرف استریلیزه بریزید

این قسمت فوق العاده آسان است. فقط یک قاشق بردارید و تمام ژل نرم را درون یک ظرف استریل بریزید. قبل از استفاده از ژل، اطمینان حاصل کنید که یک رنگ شفاف و مایل به سفید است. اگر ژل حاوی بیت های سبز یا زرد است، باید آنها را قبل از استفاده از ژل حذف کنید. این بیت های سبز یا زرد احتمالاً رزینی باقیمانده هستند که به درستی تخلیه نمی شوند و می توانند سمی باشند. پس از آنکه ژلی در برگ باقی نماند و هیچ لکه سبز یا زردی وجود ندارد، ژل استخراج شده شما آماده استفاده است.

نحوه استخراج ژل آلوئه ورا

نحوه استفاده از ژل آلوئه ورا

حال که طرز استخراج ژل آلوئه ورا را آموخته اید، اکنون باید بدانید برای چه چیزی از آن استفاده کنید؟ از آنجا که ژل آلوئه ورا حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و اسیدهای آمینه است، در صورت استفاده صحیح از مزایای سلامتی بسیاری برخوردار است. برای پوست می توانید از ژل آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی جزئی و سوختگی های دیگر، تحریک پوست، خشکی پوست و حتی برخی زخم های کوچک و گزش حشرات استفاده کنید. همچنین می توانید از ژل آلوئه ورا به عنوان یک مرطوب کننده عمومی برای شفاف و سالم نگه داشتن پوست خود استفاده کنید. کافی است یک لایه نازک از ژل تازه را به ناحیه انتخاب شده پوست خود پخش کنید و بگذارید تا خیس بخورد و اثرات خارق العاده آن را مشاهده کنید.

امروزه فروش ژل آلوئه ورا یکی از فعالیت های پرطرفدار است که همانطور که قبلا گفتیم، در درمان التهابات پوستی و ماسک های تقویتی بسیار موثر است. بنابراین اگر نمی توانید آن را در خانه به روشی که بیان کردیم، تهیه کنید! از ژل آلوئه ورا هموژن استفاده کنید که در شهر اصفهان همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در سراسر کشور است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *