صادرات 200 هزار پاجوش آلوئه‌ ورا

صادرات 200 هزار پاجوش آلوئه‌ورا از لامرد به افغانستان

صادرات 200 هزار پاجوش آلوئه‌ ورا از لامرد به افغانستان

رئیس جهاد کشاورزی لامرد از صادرات 200 هزار پاجوش گياه آلوئه‌ورا از مزرعه‌اي در بخش علامرودشت شهرستان لامرد به افغانستان خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدصادق فانی سه‌شنبه 17 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: طرح مزرعه آلوئه‌ورا با سرمایه گذاری خصوصي در زمینی به مساحت 40 هکتار در بخش علامرودشت شهرستان لامرد اجرا شده است.

او اضافه كرد: اين طرح ضمن ایجاد اشتغال، زمینه صادرات را فراهم كرد که صدور 200 هزار پاجوش گياه آلوئه‌را به افغانستان در همين راستا بوده است.

رئیس جهادکشاورزی لامرد همچنين از احداث 250 هکتار گلخانه طی 10 سال در اين شهرستان خبرداد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده بايد طی 10 سال آینده به سمتی حرکت کنیم که سطح گلخانه‌های شهرستان 250 هکتار افزایش یابد .

فانی عنوان کرد: اكنون 14 نفر از کشاورزان پیشرو شهرستان اقدام به احداث گلخانه در شهرستان كرده‌اند که سطحی بالغ بر 47.77 هكتار را شامل مي‌شود.

او گفت: از اين ميزان گلخانه اجرا شده، 5.2 هكتار ثابت و 42.57 هكتار داربستي يا شيدوهاوس است.

فاني با بیان اینکه سبزی و صیفی، گیاهان دارویی و تولید نشاء محصولات تولیدی در گلخانه‌های لامرد است، گفت: 2 واحد گلخانه یک هکتاری نیز در زمینه تولید نشاء فعالیت داشته و سالانه 20 ميليون نشاء توليد و وارد بازار فارس و ساير استان‌هاي كشور مي‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *