طرز تهیه ژل آلوئه ورا در خانه

طرز تهیه ژل آلوئه ورا در خانه

طرز تهیه ژل آلوئه ورا در خانه

ژل آلوئه ورا یکی از بزرگترین درمانگران طبیعت است. می تواند برای درمان آفتاب سوختگی ، مرطوب سازی پوست و تسکین تحریک استفاده شود. برای تهیه خود ، تنها آنچه شما نیاز دارید یک گیاه سالم آلوئه است. ژل آلوئه ورا را می توان با سایر مواد مخلوط کرد تا بیش از چند روز به حفظ آن کمک کند.

عناصر

  • برگ آلوئه ورا
  • چاقو یا پوست کن
  • ظرف برای نگهداری ژل
  • اختیاری: 500 میلی گرم پودر ویتامین C یا 400 IU ویتامین E (برای هر 1/4 فنجان ژل)

طرز تهیه ژل آلوئه ورا در خانه

طرز تهیه ژل آلوئه ورا در خانه

مراحل

1. دست هایتان را بشویید. برای اطمینان از اینکه ژل آلوده نمی شود ، مهم است که با دست تمیز شروع کنید و از ابزار تمیز استفاده کنید.

2. یک برگ خارجی گیاه آلوئه را برش بزنید. برگهای خارجی به احتمال زیاد بالغ می شوند. آنها حاوی مقدار زیادی ژل سالم و تازه هستند. برگها را در اطراف قسمت بیرونی گیاه جستجو کنید ، پایه ها نزدیک به زمین رشد می کنند. برای ایجاد برش تمیز نزدیک پایه از چاقوی تیز استفاده کنید.

از آنجا که ژل آلوئه ورا فسادپذیر است ، بهتر است یک باره یک دسته عظیم تولید نکنید ، مگر اینکه قصد داشته باشید مقداری از آن را بدهید. قطع فقط یک یا دو برگ ، به خصوص اگر بزرگ باشند ، برای تهیه 1/2 تا 1 فنجان ژل کافی است.

اگر گیاه شما جوان است ، به ویژه مراقب باشید که به یک باره زیاد قطع نکنید. قطع تمام برگهای خارجی می تواند به گیاه آسیب برساند.

3. رزین را به مدت 10 دقیقه تخلیه کنید. برگها را به صورت قائم در یک فنجان قرار دهید تا رزین زرد تیره تخلیه شود. این رزین حاوی لاتکس است که می تواند برای پوست کمی تحریک کننده باشد. بهتر است آن را تخلیه کنید تا به ژل شما وارد نشود.

4. برگ ها را پوست بگیرید. با استفاده از یک لایه بردار سبزیجات ، قسمت سبز برگها را با دقت جدا کنید. مطمئن شوید که لایه سفید داخلی را به ژل زیر برش دهید. تمام پوست را در یک طرف هر برگ جدا کنید ، و یک نیمه کانو شکل پر از ژل کنید.

اگر برگ های بزرگی دارید ، ممکن است قبل از پوست کندن آنها را به قطعات کوچکتر بریزید.

هنگام رفتن پوست را دور بریزید تا با ژل شما مخلوط نشود.

5. ژل را با قاشق یا چاقو بیرون بیاورید. ژل شفاف و نرم به راحتی قابل جمع شدن است. همه چیز را در یک کاسه تمیز بیرون بریزید تا جایی که از نیمه برگ چیزی باقی نماند.

طرز تهیه ژل آلوئه ورا در خانه

طرز تهیه ژل آلوئه ورا در خانه

6. مخلوط کردن ژل با ماده نگهدارنده طبیعی را در نظر بگیرید. اگر ژل زیادی دارید و می خواهید یک یا دو ماه ادامه داشته باشد ، به ازای هر 1/4 فنجان ژل که دارید ، 500 میلی گرم پودر ویتامین C یا 400 IU ویتامین E را مخلوط کنید. مواد را در مخلوط کن قرار داده و خوب مخلوط کنید. در ابتدا ژل کف آلود به نظر می رسد.

7. ژل را در ظرف شیشه ای استریل و تمیز قرار دهید. اگر از ماده نگهدارنده استفاده کرده اید ، ژل برای چندین ماه در یخچال نگهداری می شود. بدون آن ، یک یا دو هفته ادامه خواهد داشت.

8. از ژل استفاده کنید. آن را روی آفتاب سوختگی یا سوختگی های جزئی و سطحی دیگر قرار دهید. همچنین می توان از آلوئه به عنوان مرطوب کننده پوست یا ماده ای سازنده محصولات خانگی بدن استفاده کرد.

ژل آلوئه ورا در درجه اول باید برای تحریک پوست سطح ، سوختگی جزئی ، گزش حشرات و زخم های جزئی استفاده شود. با زخم ها و زخم های عمیق ، مانند زخم های احتیاط شده ، احتیاط کنید ، زیرا برخی مطالعات نشان می دهد که ژل آلوئه می تواند جای زخم هایی مانند این را بدتر کند.

سعی کنید 1/2 فنجان آلوئه را با 1/4 فنجان روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید تا یک لوسیون ماساژ مرطوب کننده و مرطوب کننده ایجاد کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *