لاتکس آلوئه ورا

لاتکس یا ترشح زرد رنگ ، آلوئه ورا در بسته های عروقی واقع در بین پوست خارجی گیاه (پوست) و ژل قراردارد. توبولهای دور حلقوی ، یکی از سه نوع ساختار لوله ای بسته های عروقی ، لاتکس آلوئه ورا را در امتداد حاشیه برگ ذخیره و حمل می کنند.لاتکس به رنگ زرد مایل به قهوه ای است و طعم تلخی دارد. حدود 80 ماده شیمیایی توسط کروماتوگرافی مایع در لاتکس جدا شده است ، و بیشتر ترکیبات ماهیت فنلی دارند ، عمدتا آنتراکوینون C- گلیکوزیدها ، آنترون ها و آنتراکینون های آزاد. ، به عنوان آلوئین A شناخته می شود ،  سه جز اصلی دیگر عبارتند از ایزوباربالوئین (آلوئین B) ، آلوئسین (آلوئرسین B) و آلوئرسین. لاتکس همچنین شامل چندین آنتراكینون / آنترون و كرومون دیگر از جمله آلوئه-آمودین ، ​​آلوئرسین E ، آلوئنین ، و همچنین برخی از ترکیبات معطر ، به عنوان مثال ، آلدئیدها (بوتانال ، پنتانل و غیره) و كتون ها (2-بوتانون ، 2-هپتانون و غیره) می باشد.

لاتکس آلوئه در بسیاری از کشورها به طور گسترده ای در داروهای ملین گیاهی استفاده می شودو به طور طبیعی برای درمان افسردگی ، یبوست ، آسم و دیابت استفاده می شود.

آنتراکینون های موجود در لاتکس یک ملین قوی هستند. محتوای آب روده را افزایش می دهد، ترشح مخاط را تحریک می کند و پریستالسیس روده را افزایش می دهد.

لاتکس آلوئه ورا نباید در دوزهای بالا مصرف شود زیرا ممکن است عوارض جانبی مانند معده درد و گرفتگی های عضلانی ایجاد کند. استفاده طولانی مدت از مقدار زیادی از لاتکس آلوئه ورا ممکن است باعث اسهال ، مشکلات کلیوی ، خون در ادرار ، کمبود پتاسیم ، ضعف عضلانی ، کاهش وزن و مشکلات قلبی شود.

سمیت ژنی برخی از آنتراكینون ها در انواع سیستم های آزمایشگاهی تأیید شده است. مصرف روزانه 1 گرم لاتکس آلوئه ورا به مدت چند روز باعث نارسایی حاد کلیه میشود و می تواند کشنده باشد. استفاده طولانی مدت از ملین های آنتروانویید ممکن است با خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ ارتباط داشته باشد.

بامصرف لاتکس آلوئه ورا برای زنان باردار خطر زایمان زودرس یا سقط جنین افزایش می یابد. همچنین ، مادران شیرده نیز نباید مصرف كنند.به دلیل احتمال وجود آنتراكینون وخاصیت ملین آن که باعث بروز اسهال در  نوزادان می شود .

 

 

حذف خانگی لاتکس ازژل آلوئه ورا

با استفاده از چاقو یا پوست کن سبزیجات، قسمت بالایی و پایین برگ راجداکنیدو اجازه دهید برگ آلوئه ورابه مدت 10 دقیقه در یک ظرف یا در سینک شما به صورت عمودی بماند تا شیره زرد (آلوئین) آن خارج شود.  سپس برای بریدن لبه های دندانه دار برگ اقدام کنید و در نهایت دو طرف لایه بیرونی( پوست برگ ) را جدا کنید و فیله ژل باقیمانده را با آب شسته تا اگرمقداری مایع لاتکس روی فیله مانده باشد شسته و عاری از آلوئین باشد.

حذف صنعتی لاتکس از ژل آلوئه ورا

حذف آلوئین دربعد صنعتی دردومرحله شست وشو برگ وژل وهمچنین درمرحله فیلترکربن انجام  می گیرد.

غلظت آلوئین، آنتراکینون اصلی لاتکس آلوئه ورا، با ضریب 100 در عصاره های فیلتر نشده و فیلتر شده (8 میلی گرم در گرم برای عصاره کامل و 0.08 میلی گرم در گرم برای عصاره بی رنگ شده) متفاوت است. تجزیه و تحلیل کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) تفاوت های زیادی را بین دو عصاره نشان داد  ، که نشان می دهد فیلتراسیون کربن فعال تعداد زیادی از اجزا را از عصاره حذف می کند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *