نحوه استخراج آلوئه ورا

نحوه استخراج آلوئه ورا

انسان ها قرن هاست که آلوئه ورا را شناخته و از آن استفاده میکنند. آلوئه ورا حاوی ترکیب سالم ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است.آلوئه ورا به طور خاص ، حاوی پلی فنول ها است که برخی از آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در طبیعت هستند.

آلوئه ورا سوختگی ، سرطان دهان و پوست خشک را درمان می کند.بعلاوه آلوئه ورا می تواند سطح قند خون را کاهش دهد و می تواند برای مبتلایان به دیابت مفید باشد.همچنین بسیاری از افراد نوشیدنی آلوئه ورا ژل فوراور را برای کمک به هضم غذا و کمک به تسکین زخم معده در داخل بدن مصرف می کنند.آلوئه ورا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که به تقویت بدن کمک می کند.

البته آن بخش از گیاه آلوئه ورا که همه ی این خواص را دارست ، ژل موجود در برگهای بزرگ و پرزدار گیاه آلوئه ورا است که باید این ژل را از درون برگهای آلوئه ورا استخراج کرد.

آیا آلوئه ورا می تواند به آکنه کمک کند

برداشت برگ آلوئه ورا

رشد و برداشت آلوئه ورا آسان است.گیاه آلوئه ورا خود را برای برداشت برگهای آن مورد بررسی قرار دهید.از یک گیاه آلوئه ورا بالغ ، یک برگ بزرگ و بی آزار انتخاب کنید.اگر حداقل هشت ماه از زمان کاشت آن گذشته باشد ، آلوئه ورا به اندازه کافی بالغ است.به دنبال برگ های ضخیم و شاداب و به رنگ سبز روشن باشید.با خیال راحت می توانید سه یا چهار برگ را یکجا جدا کنید.برداشت محصول را در طول فصل رشد دو تا چهار بار تکرار کنید.
نکته:از آنجا که بیشتر مواد مغذی در نزدیکی ساقه قرار دارند ، از قیچی تیز استفاده کنید تا برگ را تا حد ممکن نزدیک ساقه ببرید.اگر فقط به مقدار کمی ژل تازه نیاز دارید ، می توانید بخشی از برگ آلوئه ورا را برداشت کنید.

توجه: برگهای آلوئه حاوی آلوئین ، یک شربت زرد مایل به نارنجی است که می تواند باعث اسهال چشمگیر شود.این شیره در نزدیکی ساقه تولید می شود ، بنابراین پس از برداشتن برگ ، اجازه دهید که آلوئین از انتها تخلیه شود و قبل از مصرف ژل آن را دور بیندازید.سپس برگ بریده شده را بشویید و آنرا خشک کنید.

اگر برای درمان سوختگی یا زخم بدن نیاز به آلوئه ورا دارید ، میتوانید یک برگ را به به صورت متقاطع برش داده و به بخش های کوچک تقسیم کنید و بعد ، یکی از بخش های برش خورده را استفاده کنید تا آلوئه ورا را مستقیماً بر روی قسمتی از بدن خود که به آن احتیاج دارد بمالید.

شما میتوانید برگ آلوئه ورا را در یک تکه فویل آلومینیومی بپیچید و آن را تا چند هفته در کشوی یخچال و فریزر یخچال خود ذخیره کنید.

برداشت ژل برگ آلوئه ورا

برگ آلوئه ورا را روی یک سطح صاف قرار دهید و برای از بین بردن قسمت بالای پوست ، از یک چاقوی دندانه دار استفاده کنید.برگ را روی آن سطح بچسبانید و قسمت پایین پوست را بردارید.ساقه و پوسته باقی مانده را دور بریزید.ژل به دست آمده آلوئه ورا را درون ظرفی تمیز بریزید و درب آن را محکم ببندید.

 شما ژل را میتوانید مستقیماً روی پوست ملتهب ، بریدگی یا زخم خود بزنید و یا میتوانید بلافاصله پس از برداشت ، ژل را به نوشیدنی یا سس سالاد اضافه کنید.نوشیدنی آلوئه ورا فوراور خواص زیاد و طعم بسیار عالی دارد. شما حتی میتوانید ژل آلوئه ورا را در یخچال نگهداری کنید و طبق نیاز در طی یک هفته استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *