آلوئه ورا و چگونگی آبیاری بهینه آن

آلوئه ورا و چگونگی آبیاری بهینه آن

آلوئه ورا گیاهی مقاوم به خشکی است و فقط زمانی باید آبیاری شود که خاک اطراف ریشه کاملا خشک شده باشد.به طور معمول آبیاری گیاه آلوئه ورا هر 14 روز یک بار به خاک اجازه می دهد تا بین دوره های آبیاری ،خشک شود تا نیاز آبی آلوئه ورا بدون ایجاد پوسیدگی ریشه برآورده شود.

آبیاری صحیح آلوئه ورا ضروری است ، زیرا این گیاه مستعد پوسیدگی ریشه است که ناشی از آبیاری بیش از حد و خاک هایی با زهکش کند است.آلوئه ورا در فصول مختلف سال نیاز آبی متفاوتی دارد.برای اطمینان از سالم ماندن آلوئه ورا و اطلاع از میزان و مقدار آبیاری آن در ماه های تابستان و زمستان به مطالعه ادامه دهید.

تعداد دفعات آبیاری آلوئه ورا (در داخل و خارج از منزل)

گیاهان آلوئه ورا با آب و هواهایی که خشکسالی مکرر با آفتاب کامل و بارندگی نادر را تجربه می کنند، سازگار هستند.برگ های گوشتی ضخیم آنها طوری طراحی شده اند که تا حد امکان آب را ذخیره کنند.بنابراین گلدان آلوئه ورا را فقط زمانی باید آبیاری کرد که خاک اطراف ریشه کاملاً خشک شده باشد.به طور معمول این به معنای آبیاری آلوئه ورا هر 14 روز یک بار است.

تعداد دفعات آبیاری آلوئه ورا (در داخل و خارج از منزل)

با این حال مدت زمانی که طول می کشد تا خاک در اطراف ریشه ها خشک شود بسته به شرایط مختلف رشد متفاوت است ،مانند:

  • رطوبت و دمای آب و هوا (رطوبت بیشتر باعث کاهش اتلاف آب از برگ ها و کاهش تقاضای آلوئه برای آب می شود).
  • اندازه گلدان یا ظروف (گلدان های کوچکتر خیلی زودتر از گلدان های بزرگتر خشک می شوند).
  • چه آلوئه در داخل خانه و در جریان هوای سیستم تهویه یا در فضای باز با جریان هوای بیشتر باشد ، وزش باد اضافی می تواند رطوبت را از برگ ها خارج کند.
  • میزان زهکشی از خاک (آلوئه ورا باید در خاکی با زهکش خوب کاشته شود).

مطمئن ترین راه برای تعیین میزان آبیاری گیاهان آلوئه ورا این است که خاک گلدان را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا مرطوب است یا خشک.اگر خاک مرطوب است، آبیاری را برای یک روز دیگر یا بیشتر به تعویق بیندازید، اما اگر خاک خشک است، این بهترین زمان برای آبیاری گیاه آلوئه ورا است.این روش برای تعیین یک برنامه آبیاری گیاه شما چه در داخل خانه یا خارج از خانه اعمال می شود.

با این روش اطمینان حاصل می شود که گیاه آب کافی برای سالم ماندن و رشد دارد، با این حال خاک به اندازه کافی خشک می شود تا از هرگونه مشکل پوسیدگی ریشه جلوگیری کنید.

با این حال، زمان پرورش آلوئه ورا ، توجه به این نکته مهم است که این گیاه در واکنش به دماهای بالا در تابستان به حالت خواب می رود و در واقع تقاضای آن برای آب کاهش می یابد.

صبر زرد همچنین در زمستان به آبیاری کمتری نیاز دارد…

چند بار در تابستان آلوئه ورا را آبیاری کنیم؟

آبیاری آلوئه ورا

گیاه صبر زرد یک دوره خواب تابستانی را به عنوان یک استراتژی برای حفظ آب در گرم ترین و خشک ترین زمان سال دارد.در طول خواب تابستانی، اگر دما به اندازه کافی بالا باشد، آلوئه ورا اساساً رشد خود را متوقف می کند که تقاضای آن برای آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به طور معمول هنگامی که دما به طور مداوم از 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) تجاوز می کند، رشد آلوئه ورا به دلیل حفظ رطوبت کاهش می یابد.در طول ماه‌های گرم‌تر تابستان است که گیاه آلوئه بیشتر مستعد تأثیرات آبیاری بیش از حد است، بنابراین می‌توان میزان دفعات آبیاری را کاهش داد.به طور معمول در گرمترین روزهای تابستان در حالی که گیاه خواب است ،آبیاری هر سه هفته یک بار مناسب است.

هر چند وقت یکبار آلوئه ورا را در زمستان آبیاری کنیم؟

به چند دلیل، گیاهان آلوئه را باید کمتر در زمستان آبیاری کرد:

  • دمای مطلوب برای رشد 55-80 درجه فارنهایت (13-27 درجه سانتیگراد) است.اگر دمای زمستان شما به طور مداوم سردتر از 55 درجه فارنهایت باشد، سرعت رشد کاهش می یابد و تقاضای آلوئه ورا برای آب کاهش می یابد.
  • ساعات آفتاب و شدت نور خورشید کم است.با روزهای کوتاه تر در زمستان، سرعت رشد گیاه صبر زرد و سرعت خشک شدن خاک نیز کاهش می یابد.
  • خاک در زمستان به دلیل دماهای پایین تر ،برای مدت طولانی تری مرطوب می ماند.آبیاری آلوئه‌ورا در زمستان با همان دفعات آبیاری در بهار یا پاییز باعث می‌شود که خاک خیلی مرطوب شود که خطر پوسیدگی ریشه را افزایش می‌دهد.

آزمایش رطوبت خاک همیشه بهترین راه برای تشخیص دقیق زمانی است که آلوئه ورا باید آبیاری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *