نکاتی در مورد درمان پژمردگی آلوئه ورا

نکاتی در مورد درمان پژمردگی آلوئه ورا

آلوئه ورا از گیاهان بسیار محبوب و جذابی است که میتوانید آن را در اطراف خانه یا بیرون از خانه داشته باشید.به طور کلی مراقبت از آن آسان است، اما اگر گیاه خود را در حال پژمردگی دیدید، تنها نیستید.خوشبختانه، شناسایی مشکل و بازگرداندن گیاه به سلامتی خیلی سخت نیست.

چرا گیاه آلوئه ورا من در حال پژمردگی است؟aloe vera با برگ های افتاده نشانه وجود یک مشکل است که از رشد آن جلوگیری می کند.دلایل آن عبارتند از آبیاری بیش از حد، زهکشی ناکافی، بیماری، آفات، شوک گرمایی، استرس پیوند، نور نامناسب یا بسته شدن گلدان.

برای یادگیری چگونگی شناسایی عامل افتادگی و پژمردگی گیاه آلوئه ورا اصفهان و چگونگی حل آن، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا گیاه آلوئه ورا من پژمرده است؟

بیایید به دلایل مربوط به پژمردگی آلوئه ورا نگاهی بیندازیم.ما نه تنها قصد داریم به شما بگوییم که برای کشف علت افتادگی به دنبال چه چیزی باشید، بلکه به شما خواهیم گفت که چگونه این وضعیت را برطرف کنید.

  • آبیاری بیش از حد

آبیاری بیش از حد ،معمول ترین دلیل پژمردگی آلوئه ورا است.اگر متوجه شدید که برگها شروع به افتادن یا پژمرده شدن می کنند، توصیه می کنیم ابتدا بررسی کنید که آیا گیاه را بیش از حد آبیاری می کنید یا خیر.

یکی از بزرگترین خطرات آبیاری بیش از حد این است که ریشه ها می توانند با قارچ آلوده شوند ،زیرا قارچ در رطوبت رشد می کند.ریشه ها را برای علائم پوسیدگی بررسی کنید و در صورت مشهود بودن با قارچ کش درمان کنید.

یکی دیگر از نشانه های آبیاری بیش از حد، شروع لکه های خیس در برگ ها است.به دلیل رطوبت بیش از حد در داخل گیاه، برگ به خصوص گل آلود و خیس می شود.خاک را با قرار دادن انگشت خود بررسی کنید و رطوبت را احساس کنید.اگر خاک مرطوب است، ممکن است گیاه را بیش از حد آبیاری کرده باشید.

البته بهترین راه حل برای این مشکل این است که یک استراتژی آبیاری موثر برای گلدان آلوئه ورا خود ایجاد کنید.در حالت ایده آل، قبل از آبیاری مجدد ، باید صبر کنید تا خاک کاملاً خشک شود.وقتی خشک شد، خاک را خیس کنید.سپس صبر کنید تا کاملاً خشک شود و دوباره آبیاری شود.

  • چرا گیاه آلوئه ورا من پژمرده است؟خاک فاقد زهکشی است

برای پرورش آلوئه ورا اطمینان حاصل کنید که گیاه شما در خاکی با زهکشی خوب کاشته شده است و از وجود سوراخ زهکشی در کف گلدان آن اطمینان حاصل کنید.این اجازه می دهد تا خاک در فاصله بین آبیاری خشک شود که برای حفظ سلامت گیاه ضروری است.

  • کمبود آب

همانطور که مشاهده کردید، گیاهان آلوئه ورا نیاز آبی کمی دارند، به همین دلیل است که آبیاری بیش از حد باعث پژمردگی آن میشود.با این حال، معمولاً زمانی اتفاق می افتد که گیاهان نادیده گرفته می شوند.کم آبی برای هر گیاهی مشکل است.نداشتن آب کافی در نهایت دیر یا زود منجر به پژمردگی و افتادگی برگ ها می شود.بنابراین، حتی اگر در مورد گیاه آلوئه ورا غیر معمول است، آبیاری کم همیشه امکان پذیر است.

همانطور که گفته شد، زمانی که خاک گلدان شما کاملا خشک شد، زمان آبیاری فرا می رسد.خاک را خیس کنید و مطمئن شوید که یک سوراخ زهکشی در پایین وجود دارد.پس از خشک شدن کامل خاک، نوبت به آبیاری مجدد می رسد.

  • بیماری

اگرچه آلوئه ورا معمولاً به نگهداری کمی نیاز دارد ، اما ممکن است به بیماری های خاصی مبتلا شود.بیماری قارچی و باکتریایی وجود دارد که باید مراقب آنها بود.به طور کلی، اگر آلوئه ورا شما در حال پژمردگی است یا مشکوک هستید که ممکن است بیمار باشد، سریعاً برای شناسایی علت اقدام کنید و سعی کنید مشکل را برطرف کنید.همانطور که می بینید، مشکل اغلب به دلیل آبیاری بیش از حد ایجاد می شود.

  • آفات

گیاهان aloe vera مستعد ابتلا به آفات هستند.اغلب، این آفات بر روی برگ‌های آن تأثیر می‌گذارند که می‌تواند منجر به مرگ برگ‌ها یا شروع ریزش شود.یکی از رایج ترین آفات آلوئه ورا که باید به آن توجه کرد شته ها هستند.شته ها شیره برگ ها را می مکند که می تواند منجر به مرگ و افتادگی برگ شود.اگر متوجه هجوم شته به آلوئه ورا خود شدید، بدون معطلی آن را با روغن باغبانی یا روغن چریش درمان کنید.

پژمردگی آلوئه ورا

  • شوک حرارتی

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث پژمردگی آلوئه ورا شود، دماهای متفاوت است.جدا از اینکه گیاهان در دمای خیلی زیاد و خیلی پایین نگهداری می شوند، اگر به سرعت از دمایی به دمای دیگر منتقل شوند، ممکن است دچار شوک دمایی شوند.

aloe vera باید بین 60 تا 75 درجه فارنهایت (15 تا 24 درجه سانتیگراد) نگهداری شود.در حالی که می تواند در دمای خارج از این محدوده زندگی کند، این محدوده ایده آل است (به خصوص اگر آن را در داخل خانه نگهداری می کنید).همچنین، مطمئن شوید که محدوده دما زیاد تغییر نمی کند ، زیرا صبر زرد در دمای ثابت بهترین عملکرد را دارد.

نتیجه گیری

امیدوارم همه ابزارهایی را که برای شناسایی دلیل پژمردگی آلوئه ورا نیاز دارید در اختیار شما قرار داده باشم و به شما نشان داده باشم که چگونه گیاه خود را به سلامت کامل برگردانید.همانطور که دیدید، دلایل بالقوه زیادی وجود دارد که گیاه صبر زرد شما ممکن است ریزش کند.

هنگامی که مشکل را شناسایی کردید، می توانید سریعاً برای رفع آن اقدام کنید.aloe vera گیاهی سخت و مقاوم است که می تواند تا حد زیادی زنده بماند.تا زمانی که مراقب و کوشا باشید، می توانید aloe vera خود را در کمترین زمان رشد دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *