چگونه در خانه آبمیوه آلوئه ورا تهیه کنیم؟

گیاه آلوئه ورا یک گونه گیاهی و تنها شکل خوراکی آبدار از تیره آلوئه ورا است. در آب و هوای گرمسیری به وفور رشد می کند و قرن ها به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. آب آلوئه ورا مایعی غلیظ است که از گوشت برگ گیاه آلوئه ورا تهیه می شود. از لحاظ تاریخی، هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می گرفته. یکی از این خوراکی ها، آبمیوه آلوئه ورا است.

صدها نوع گیاه آلوئه ورا وجود دارد، اما آلوئه ورا در توانایی های خود برای کمک به سلامتی شما ماده ای منحصر به فرد است. گیاه آلوئه ورا بومی شبه جزیره عربستان است، اما در سراسر جهان رشد می کند. ژل آلوئه ورا فقط برای مشکلات پوستی خوب نیست. می توان آن را با آب مخلوط کرد تا آب آلوئه ورا که سرشار از مواد مغذی است ایجاد شود.

حاوی آنتی اکسیدان است.

بر اساس مطالعات تصور می شود که گیاه آلوئه دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از آن برای درمان و تسکین برخی بیماری ‌های پوستی، مانند سوختگی و بهبود زخم‌ ها استفاده می ‌کنند. فعالیت ضد التهابی آن به لطف پلی فنول ها، گروهی از ترکیبات گیاهی غنی از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند؛ که به عنوان استرس اکسیداتیو نیز شناخته می شود. تحقیقات نشان داده است که استرس اکسیداتیو مزمن می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله بیماری قلبی و حتی برخی سرطان ها را افزایش دهد. با این حال، در حال حاضر هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد آب آلوئه ورا مستقیماً بر خطر این شرایط تأثیر دارد.

آبمیوه آلوئه ورا

آلوئه ورا به صورت آب میوه یا ژل نیز عرضه می شود. آب میوه آلوئه ورا را می توان به عنوان شیره نیز در نظر گرفت، زیرا از قسمت برگ گیاه آلوئه به دست می آید. از طرف دیگر ژل ماده غلیظی است که از قسمت های داخلی گیاه می آید. به طور کلی، آب آلوئه ورا را می توان به عنوان نوشیدنی مصرف کرد، در حالی که ژل اغلب به صورت موضعی استفاده می شود. برخی تحقیقات استفاده از آب آلوئه ورا و مکمل ‌ها را برای شرایط مختلف سلامتی پیشنهاد می‌ کنند.

آبمیوه آلوئه ورا

چگونه آب میوه آلوئه ورا درست کنیم؟

تهیه آب آلوئه ورا در خانه آسان است و تنها به دو ماده نیاز دارد: یک برگ آلوئه ورا و آب. این دو با هم ترکیب می شوند تا ژل داخلی برگ آلوئه را تجزیه کرده و آن را رقیق کنند. از آنجا به بعد می توانید آب آلوئه ورای تازه را به چند روش طعم دار کنید. با این حال، نکات مهمی وجود دارد که هنگام کار با برگ آلوئه باید بدانید.

مرحله 1: یک تکه برگ آلوئه ورا تهیه کنید. برای خرید برگ های آلوئه ورا با کیفیت می توانید به قسمت فروشگاه محصولات آلوئه ورا سنتر مراجعه کنید. برای درست کردن این نوشیدنی شما به یک برگ آلوئه ورا تازه نیاز دارید.

مرحله 2: برگ آلوئه ورا را پوست بگیرید از یک چاقوی تیز برای جدا کردن تمام پوست استفاده کنید و مرکز ژل آلوئه را آشکار کنید. بسیار مراقب باشید زیرا ژل دست و چاقو را بسیار لیز می کند.

برگ های آلوئه ورا از سه لایه اصلی تشکیل شده است: پوست بیرونی سبز، لاتکس زرد و ژل شفاف. حذف تمام لاتکس بسیار مهم است، زیرا حاوی آلوئین طبیعی است.

مرحله 3: ژل آلوئه را بشویید آلوئه ورا به طور طبیعی طعم بسیار تلخی دارد. مهم است که آن را به خوبی بشویید تا مقداری از این تلخی را از بین ببرید و لاتکس باقی مانده را نیز بشویید.

مرحله 4: با آب مخلوط کنید. ژل آلوئه ورا را با آب در مخلوط کن مخلوط کرده و رقیق کنید. می‌ توانید آن را آنقدر مخلوط کنید که کاملاً یکدست شود، یا به طوری که تکه‌ های جویدنی وجود داشته باشد. (بسته به ذائقه و سلیقه تان)

تنوع طعم نوشیدنی آلوئه ورا

تنوع طعم نوشیدنی آلوئه ورا

آب آلوئه ورا تازه و خالص را می ‌توان به همان شکلی که هست رها کرد و هیچ افزودنی به آن اضافه نکرد. که در این صورت طعم خاصی نخواهد داشت و می توانید صرفاً با شکر میل کنید. یا می توانید آن را در یخچال نگهداری کرده تا سرد شود و به سایر آبمیوه های رقیق از جمله آب لیمو ترش تازه، آب انار، آب آناناس و یا آب گازدار اضافه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *